Monday 8 July 2013

ဝါတြင္းအလွဴရွင္မ်ားအားဖိတ္ေခၚျခင္း



အားလံုးဘဲ မဂၤလာပါ။ ဘေလာ့ေလးပစ္ထားမိတာၾကာေပါ့။လြန္သြားတဲ့ ရက္အနည္းငယ္က က်မ ဘေလာ့ေလးထဲ ပိုစ့္ေလးတင္ခ်င္လို႔  ျပန္ဝင္အသက္သြင္းမိပါတယ္။ ဘယ္လိုမွ ပိုစ့္တင္လို႔မရ။ ေနာက္ဆံုး ဘာျဖစ္မွန္းမသိ တန္းပလိတ္ေတြလိုက္ေျပာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကိဳးစားခဲ့ေပမဲ့ မရ။ေနာက္ဆံုးေတာ့ စိတ္ပ်က္ျပီး ဒီတိုင္းပစ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ဘာမွမလုပ္မိဘဲ ပိုစ့္တင္မရျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွမလုပ္ဘဲျပန္ေကာင္းလာမယ္ လို႔......အဲလိုေလးစိတ္ထဲထားျပီး ပစ္ထားလိုက္တယ္။ ဆရာဟန္ၾကည္ကလည္း ပစ္ထားတာၾကာလို႔ပါ သူ႔ဘာသာ ျပန္ေကာင္းလာမယ္ အားေပးေတာ့ အေတာ္ေလးအားရွိသြားခဲ့တယ္။ >>>ေက်းဇူးပါ ဆရာဟန္<<<<

တကယ္ပါဘဲ က်မ ဘာမွျပန္မလုပ္ရဘဲ ယေန႔ က်မဘေလာ့ေလး ပိုစ့္ေတြျပန္တင္လို႔ရပါျပီ။က်မ ပိုစ့္တင္ခ်င္တယ္ဆိုတာကလည္း  အလွဴပိုစ့္ေလးပါဘဲ။ မၾကာခင္ဆို ဝါတြင္းကာလေလး ေရာက္လာေတာ့ မွာမို႔ ဝါတြင္းေလးမွာ ကုသိုလ္ယူခ်င္သူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚခ်င္လို႔ပါ။ နံနက္ခင္းတစ္ရက္မနက္ ေစာေစာ က်မ အိပ္ယာကႏိုးျပီး အေတြးထဲ ဝါတြင္းေရာက္ေတာ့မယ္ဆိုတာ သတိရျပီး စိတ္ထဲကျဖစ္ခ်င္တာေလး ေတြးမိ ခဲ့တာပါ။ ဝါတြင္းတိုင္း က်မ ေမြးရက္ေလးနဲ႔ အိမ္ဦးနတ္ ေမြးရက္ေလး ၂ရက္ က်မတို႔ သက္သားလြတ္စား ဆီမီးမျပတ္ပူေဇာ္ခဲ့တာ ခုဆို ၃ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပါျပီ။

ဒီႏွစ္ေတာ့ ဝါတြင္းကာလမွာ  ဥပုဥ္ရက္တစ္ရက္ေလာက္  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ သံဃာဆြမ္းႏွင့္အတူ ဥပုဥ္သည္ေတြကိုပါ အဟာရဒါနေလး ျပဳခ်င္စိတ္ေလးျဖစ္လာမိတယ္။ အလွဴေတြအမ်ားၾကီး လုပ္ဖူး လွဴဖူူးေပမဲ့ ခုလိုဥပုဥ္သည္ေတြကို  မလွဴဖူးေသးေတာ့ လွဴခ်င္စိတ္ေလးကလည္း တြန္းအားေပးေနမိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔မဆိုင္းမတြ က်မ လွဴခ်င္တဲ့ဆႏၵျဖစ္ေပၚခ်ိန္ေလး  အညာေဒသက  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို က်မဖုန္းဆက္ေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္။ ျမိဳ႕ဆိုတာ အလွဴရွင္ေတြက ေပါသကိုး။ ေတာဘက္ နယ္ဘက္ဆိုေတာ့ အလွဴရွင္က ရွိေပမဲ့ရွားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ တစ္ခ်ိန္က ခဏတာေနခဲ့ဖူးတဲ့ က်မ သံေယာဇဥ္ရွိခဲ့ဖူးတဲ့  ျမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ျမိဳ႕က  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကိုလွဴဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို ဖုန္းဆက္ေလွ်ာက္စဥ္  ဖုန္းလိုင္းအခက္ခဲေၾကာင့္  စကားေျပာရ အဆင္သိပ္မေျပလွပါ။ ထို႔ၾကားထဲတြင္  က်မသည္ တိုင္းရင္းသူတစ္ဦးျဖစ္ေသာေၾကာင့္  စကားဝဲ တဲတဲေလးျဖစ္သည္ကို ဘုန္းဘုန္းမွလည္း ေသခ်ာနားမလည္ပါ။ က်မကိုယ္တိုင္က ခရစ္ယာန္မိသားစုဝင္ တစ္ဦးျဖစ္လို႔ ဘုန္းၾကီးေတြနဲ႔  စကားေျပာသိပ္ မကြ်မ္းတင္တာလည္းပါမည္ ထင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်မ မိတ္ေဆြတစ္ဦးထံ ဖုုန္းဆက္ျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းကို ေျပာျပကာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို႔သြားေစျပီး ဘုန္းဘုန္း အားေလွ်ာက္ေစခဲ့ပါသည္။ဘုန္းၾကီးမွ က်မ မိတ္ေဆြအား ဖုန္းဆက္လာတာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ဘယ္ကမွန္းမသိ တစ္ေယာက္ေယာက္ စေနာက္ေနသည္ဟု ဘုန္းဘုန္းက ထင္လို႔ပါတဲ့။ တစ္ခါမွ မည္သည့္အလွဴရွင္မွ ယခုလိုဖုန္ဆက္မလွဴဖူးေၾကာင္း ဘုန္းဘုန္းက မိန္႔ခဲ့သည္။ 

က်မကလည္း ဘယ္အလုပ္ဘဲျဖစ္ျဖစ္ က်မလုပ္ခ်င္ေသာအရာကို တိက်ေသခ်ာစြာျဖစ္ေစခ်င္တာမို႔ က်မကိုယ္တိုင္ ဖုန္းဆက္ေလွ်ာက္မိတာပါ။က်မမိတ္ေဆြ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရာက္ရွိမွာေတာ့ ဘုန္းဘုန္းမွ အလွဴရွင္ မရွိေသးပါေၾကာင္း  လွဴမယ္ဆိုရင္ အလြန္ပင္ဝမ္းသာပါေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္လာပါတယ္။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔မည္ပံုလွဴမည္ကို ဘုန္းဘုန္းမွ မသိေသာေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္း ဆႏၵအရ  ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ေလးမွာ ဥပုဥ္သည္မ်ားကို အဟာရဒါန လွဴေစခ်င္ေၾကာင္း  မိန္႔ခဲ့ပါတယ္။ အစပထမမွာေတာ့ က်မက ေအာက္တိုဘာ (၄)  ေတာ္သလင္းလကြယ္ (၁၅)ရက္ကို လွဴဖို႔အစတုန္းက စီစဥ္ထားေပမဲ့ ဘုန္းဘုန္းမွ  ဇူလိုင္ (၂၂)ရက္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ (၁၅)ရက္  ဓမၼစၾကာေန႔ကုိ လွဴေစခ်င္တာ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။

ထို႔ေၾကာင့္  က်မအလွဴအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ကို စာေရးေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါသည္။ ျမိဳ႕တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ကုန္က်စရိတ္ေတြ မတူညီတတ္တာက်မ သိတာမို႔  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ ေဝယ်ာဝိစၥ ကူညီေပးသူမ်ား အဆင္ေျပေစရန္ ကုန္က်မွဳ႕ကို  က်မစာေရးေလွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။ က်မႏွင့္အတူ  အလွဴတြင္ အျမဲပါဝင္ ကုသိုလ္ယူၾကတဲ့  အြန္လိုင္းေမာင္ႏွမမ်ားကိုလည္း ထပ္ဆင့္ဖိတ္ခဲ့ပါတယ္။ အစားေကာင္းစားတိုင္း သတိရဆိုသလိုေပါ့။ အလွဴျပဳတိုင္း က်မက အျမဲသတိရမိတယ္။ က်မ ခင္မင္ရတဲ့ အျပင္က မိတ္ေဆြေတြေရာ ဘေလာ့က မိတ္ေဆြေတြေရာေပါ့။

အလွဴတြင္ပါဝင္ခ်င္သူမ်ား  ဝါတြင္းကုသိုလ္ယူခ်င္သူမ်ားကို  ဒီပိုစ့္ေလးကေန ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္။ အာရံုဆြမ္း  သီသန္႔လွဴခ်င္သူမ်ားအတြက္ေရာ  ေန႔ဆြမ္းဘဲ သံဃံမ်ားအား လွဴခ်င္သူမ်ားအတြက္ေရာ  အာရံုဆြမ္း+ေန႔ဆြမ္း သံဃံမ်ားသီးသန္႔ ႏွင့္ အာရံုဆြမ္း+ေန႔ဆြမ္း သံဃံမ်ားႏွင့္အတူ ဥပုဥ္သည္မ်ားအားလံုး အတြက္ပါ  ကုန္က်မွဳ႕ေလးသိရေအာင္ က်မ စာေရးေလွ်ာက္ထား ပါတယ္။ အေၾကာင္းျပန္စာ ရျပီဆိုရင္  က်မ ေနာက္ပိုစ့္တစ္ခုထပ္တင္ေပးပါမယ္။

ဥပုဥ္သည္က  (၇၅) ဦးအထက္မွာရွိပါတယ္။ ဥပုဥ္သည္အပါအဝင္ ေန႔ဆြမ္းတစ္ရက္တာကို (၂သိန္းခြဲေလာက္) ကုန္မယ္လို႔ က်မ မွန္းထားပါတယ္။ သံဃာမ်ား အတြက္ေန႔ဆြမ္းရယ္ ဥပုဥ္သည္မ်ားအတြက္ နဲ႔ေဝယ်ာဝိစၥ စုစုေပါင္းအားလံုး  ဦးေရ (၁၀၀)မွန္းထားပါတယ္။ တိက်ေသာ အေျဖရရွင္ က်မထပ္မံတင္ျပေပးသြားပါမယ္။

ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ (၁၅)ရက္ ဓမၼစၾကာေန႔ကို  က်မတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံမွာ တာဝန္ယူ လွဴဒါန္းမည္ဟုဆံုးျဖတ္ထား ပါသည္။

ေအာက္တိုဘာ (၁၉) သီတင္းကြ်န္လျပည့္ (၁၅)ရက္ေန႔ကိုေတာ့  က်မနဲ႔အတူ အလွဴမွာ အျမဲပါဝင္တဲ့ အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္း အေကာင္းဆံုးမိတ္ေဆြ   ** နန္းေထြး** က တာဝန္ယူ လွဴဒါန္းမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေအာက္တိုဘာ (၁၂) သီတင္းကြ်န္လဆန္း (၈) ရက္ေန႔ကိုလည္း  ဂ်ပန္မွ  မထား  မွေမးျမန္းထားပါတယ္။
သို႔ေသာ္  မေသခ်ာေသးပါ။

ထုိ႔နည္းတူ  ေမာင္ငယ္ ရာဇာေထြးကလည္း  ဥပုဥ္ရက္ ၁ ရက္အတြက္ ပါဝင္လွဴမည္ဟုလည္း ေျပာထား ပါတယ္။ သို႔ေသာ္  မေသခ်ာေသးပါ။

မိမိစိတ္အားထက္သန္ လွဴဒါန္းလိုသူမ်ားလည္း  က်မကုိ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းျပီး ကုသိုလ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ယၡဳျပဳမည့္ေက်ာင္းက  စစ္ကိုင္းတိုင္း  မံုရြာျမိဳ႕နယ္  ေခ်ာင္းဦးျမိဳ႕က  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေလး တစ္ေက်ာင္းပါဘဲ။ ယၡဳအလွဴပိုစ့္သည္  ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးႏွင့္  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ  မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ  အကူညီေတာင္း အလွဴခံခိုင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ က်မ ဝါသနာအရ က်မ လွဴခ်င္လို႔ နည္းမ်ားမဆို  ကုသိုလ္ပါဝင္ခ်င္ေသာ  အလွဴရွင္မ်ားကို  က်မ ဘာသာဖိတ္ေခၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။


စာဖတ္သူမ်ားကို အစဥ္ေလးစားခ်စ္ခင္လွ်က္
အလြမ္းျမိဳ႕ေလး
8-7-2013

3 comments:

ၾကည္ျဖဴခင္ခင္ said...

မႀကီးလြမ္းရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကို ညေလး တကယ္ေလးစားပါတယ္..
ညေလးလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ လွဴပါ့မယ္.. သံသရာမဆုံးသမွ်
အလွဴဒါနနဲ႔မကြာေစဖို႔.. ဘ၀ဆက္တိုင္း ေစတနာေရွ႕ထားတဲ့ သူေတြနဲ႔ ေရစက္ျပန္ဆုံဖို႔ေပါ့..။

အလြမ္းျမိဳ႕ said...

ညီမေလးၾကည္ျဖဴေရ
မၾကီးလြမ္းကေတာ့ အျမဲၾကိဳဆိုေနပါတယ္။မြန္ျမတ္ေသာ ဒါနနဲ႔ အလွဴပါ။တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း
(၁)ရက္တာ တာဝန္ယူမႏိုင္ေပမဲ့ စုေပါင္းအားေလးနဲ႔ ၁ ရက္တာေလးေတာ့ အလွဴျဖစ္ေျမွာက္
ႏိုင္ပါတယ္ ညီမေလးေရ။

ရာဇာေထြး said...

မၾကီးေရ...ဒီေန႔မွဘေလာ႔ျပန္လည္လုိ႔ ၀ါတြင္းအလွဴရွင္ဖိတ္ေခၚတဲ႔ပုိ႔စ္ေလးကုိ
ေသခ်ာဖတ္မိပါတယ္... အစစအရာရာစီစဥ္ေပးလုိ႔လည္းေက်းဇူးပါမၾကီးေရ...


ခင္မင္စြာျဖင္႔
ရာဇာေထြး